Ankara-Niğde Otoyolunun 4. Yılı Kutlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 16 Aralık 2020'de hizmete açılan Ankara-Niğde Otoyolu'nun 4. yaşını kutladı. Bakan Uraloğlu, otoyolun açılışından bu yana 24 milyon 265 bin araca hizmet verdiğini açıklayarak, bu önemli ulaşım projesinin başarı hikayesini vurguladı. Otoyolun, Edirne'den başlayıp İstanbul ve Ankara üzerinden Güneydoğu'ya uzanan TEM Otoyolu'na entegre bir şekilde kesintisiz ulaşım sağladığını belirtti. Bu projenin, bölgenin ekonomik ve sosyal gelişimi için büyük bir adım olduğunu, turizm ve ticareti canlandırdığını dile getirdi. Ayrıca, otoyolun çevre dostu teknolojilerle inşa edildiğine ve karbon emisyonlarını azalttığına dikkat çekti. Yıllık 4,1 milyar lira tasarruf sağlayan bu proje, ülke ekonomisine de önemli katkılar sağlıyor.

Seyahat Süreleri Önemli Ölçüde Kısaldı

330 kilometre uzunluğundaki Ankara-Niğde Otoyolu (275 km ana gövde, 55 km bağlantı yolu), Ankara-Niğde arası seyahat süresini 4 saat 14 dakikadan 2 saat 22 dakikaya düşürdü. Bu da zamandan ve akaryakıttan büyük tasarruf anlamına geliyor. Yıllık 2,7 milyar lira zamandan, 1,4 milyar lira da akaryakıttan tasarruf sağlanıyor. Ayrıca, bu otoyol sayesinde yılda 102 bin ton karbon emisyonunun önüne geçilmesi de çevreye olan olumlu etkisini göstermektedir. Projenin bölge ekonomisine ve sürdürülebilirliğe yaptığı katkılar oldukça önemlidir. Daha güvenli ve konforlu bir yolculuk sunan otoyol, sürücülere ve yolculara daha iyi bir deneyim yaşatıyor. Gelecekteki ulaşım projeleri için de örnek teşkil eden bir başarı hikayesi olarak gösterilebilir.

Türkiye'nin Yol Altyapısı Gelişimi

Bakan Uraloğlu, 2002 yılında sadece 6 ilin birbirine bölünmüş yollarla bağlı olduğunu ve toplam yol ağının 6 bin 101 kilometre olduğunu hatırlattı. Bugün ise, yol ağının yaklaşık 5 kat artarak 29 bin 701 kilometreye ulaştığını ve 77 ilin bölünmüş yollarla birbirine bağlandığını vurguladı. Otoyol uzunluğu da 1714 kilometreden 3 bin 796 kilometreye çıkarıldı. BSK (Bitümlü Sıcak Karışım) kaplı yolların uzunluğu da 8 bin 591 kilometreden 31 bin 669 kilometreye yükseltildi. Bu gelişmeler, Türkiye'nin ulaşım altyapısının modernizasyonunda büyük bir atılımı temsil etmektedir. Yüksek dağlar tünellerle, derin vadiler ise köprü ve viyadüklerle aşıldı. Bu gelişmeler, Türkiye'nin ulaşım altyapısının gelişmiş ülkelerle rekabet edebilir düzeye geldiğini gösteriyor.